کد خبر: 1229567
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
امروز خیرین مدرسه ساز دو‌برابر ادوار گذشته در ساخت پروژه‌های آموزشی مشارکت دارند.» وی افزود: این خیرین علاوه بر مقوله مدرسه‌سازی، در بحث مدرسه‌یاری هم مشارکت فعال داشته و نیاز‌های مدارس را در طول سال تأمین می‌کنند

جوان آنلاین: به گفته مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی، در دولت سیزدهم به‌طور میانگین روزانه هشت مدرسه با مشارکت خیران در کشور ساخته می‌شود. 
ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی در بیست‌و‌ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه که با حضور جمع کثیری از خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، گفت: «امروز خیرین مدرسه ساز دو‌برابر ادوار گذشته در ساخت پروژه‌های آموزشی مشارکت دارند.» وی افزود: این خیرین علاوه بر مقوله مدرسه‌سازی، در بحث مدرسه‌یاری هم مشارکت فعال داشته و نیاز‌های مدارس را در طول سال تأمین می‌کنند. 
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش با قدردانی از اقدامات و نگاه معنوی خیرین مدرسه‌ساز، گفت: در این دولت به‌طور میانگین روزانه هشت مدرسه با مشارکت خیرین در کشور ساخته می‌شود که یک رکورد محسوب می‌شود. پرنیان، خیرین مدرسه‌ساز را پیشران ایران قوی دانست و ادامه داد: مشارکت خیرین در نهضت مدرسه‌سازی حدود ۱۱۰میلیارد ریال تعهد بوده است که نسبت به گذشته افزایش ۳۰۰درصدی را نشان می‌دهد. وی با تأکید بر جامعه عمل پوشاندن به عدالت تربیتی مورد نظر مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: در سال جدید تلاش برای جهش صددرصدی با فرصت‌سازی مشارکت همگانی در مقوله مدرسه‌سازی، خصوصاً استفاده از ظرفیت خیرین ایرانی خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته است. دبیر قرارگاه عدالت تربیتی به ارائه گزارش عملکرد حوزه مدرسه‌سازی در کشور طی سال گذشته پرداخت و ادامه داد: تعداد ۲هزار و۹۷۰ پروژه آموزشی در قالب ۱۳هزارو۳۲۷ کلاس درس طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید. 
به گفته وی، از این تعداد ۳۴۴ پروژه معادل ۱۱درصد با هزینه صددرصدی خیرین و هزارو۴۶۷ پروژه معادل ۴۶‌درصد به‌صورت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و دولت احداث و به بهره‌برداری رسید. 
پرنیان تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های آموزشی سال‌گذشته کشور ۶۵درصد آن در روستا‌ها یا حاشیه شهر‌ها احداث و تجهیز شده‌است که نشان از اهمیت و تحقق مقوله عدالت آموزشی برابر برای همگان دارد. 


 کمک ۳هزارو۲۰۰ میلیاردی خیران از زلزله تاکنون
مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش با اشاره به آمار استانی پروژه‌های آموزشی خیر‌ساز در کرمانشاه، گفت: از سال‌۱۳۹۶ تاکنون بیش از ۵۲۰ پروژه با مشارکت حدود ۳ هزارو ۲۰۰ میلیارد‌ریالی خیرین در این استان بازسازی و احداث شده است. وی به تلاش برای استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی همه مدارس کشور تا پایان دولت سیزدهم در طرح شهید عرب اشاره کرد و افزود: در این طرح سیستم گرمایشی حدود ۱۰هزار کلاس درس استانداردسازی خواهد شد. دبیر قرارگاه عدالت تربیتی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در سال ۱۳۹۲تاکنون، سیستم‌های گرمایشی مدارس استان کرمانشاه به تعداد ۲هزار‌و ۱۶۲ مدرسه شامل ۶هزارو ۴۵۱ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هزارو۲۰۰ میلیارد‌ریال استانداردسازی شده است. وی با اشاره به اجرای طرح شهیدعجمیان، بیان کرد: در این طرح حدود ۷۰هزار کلاس درس با مشارکت بیش از ۱۵هزار گروه جهادی، بهسازی و شاداب‌سازی می‌شود که سهم استان کرمانشاه از اجرای این طرح در گام اول هزارو۵۰۰ کلاس درس بود. پرنیان با بیان اینکه امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است، ادامه داد: از مدیر کل نوسازی کرمانشاه انتظار می‌رود در جهت اجرایی‌کردن احکام حیاتی و مهم این برنامه توجه داشته و در این راستا گام بردارد. به گفته وی، استان باید به طراحی و ساخت ۲۰۰‌مدرسه هویت‌ساز با رویکرد هویت‌بخشی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی، عدالت آموزشی، تربیت تمام‌ساحتی‌و... با حداقل ظرفیت هزار دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی در طول برنامه توسعه هفتم توجه کرده و آن را اجرا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار